14 wrz 2011

Haiku autorstwa Basho Matsuo (1644-1695)

Dziś nie będzie jego biografii - możecie ją przeczytać na Wikipedii >> tu
A to jego niektóre utwory^^:

***
Krople rosy -
Czym lepiej obmyć
Pył świata.
**
Różę kwitnącą
Koło drogi
Zjadł mój koń.
***
Pchły, wszy,
Mój koń szczający
Obok mojej poduszki
***
Koniec roku -
Wszystkie kąty
Tego niestałego świata
Zamiecione.
***
Wróble pod okapem,
Myszy w suficie -
Niebiańska muzyka.
***
Płatki żółtej róży,
Grzmi -
Wodospad
***
Oddaj wierzbie
Całą nienawiść, całe pożądanie
Twego serca.
***
Malowany światłem księżyca
Kwitnący krzak - sza, w sąsiednim pokoju
Chrapią prostytutki.
***
Zimna biała azalia -
Samotna zakonnica
Pod słomianą strzechą.
***
Wróblu, oszczędź
Gza
Igrającego wśród kwiatów.
***
Jaka cisza -
Terkotanie konika polnego
Świdruje skałę.
***
Podróżny śpi -
Chora dzika kaczka
Tłucze się zimną nocą.

***
Ja ne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz