2 cze 2012

Tai chi


Czas na:............

Tai chi to system opracowanych w XI wieku w Chinach harmonijnych, powolnych ruchów (przypominające trochę taniec ^^) pozytywnie wpływających na poprawę i utrzymanie zdrowia fizycznego i psychicznego.   

Zgodnie z założeniami chińskiej medycyny w ciele człowieka krąży życiowa energia "chi". Jeśli jej przepływ zastanie zakłócony, pojawia się choroba. (ale to już wiemy)

Ćwiczenia tai chi usprawniają ciało i umysł a jednocześnie uczą technik prawidłowego oddychania. Dzięki temu możemy tak pokierować energią, abyśmy mogli jak najdłużej cieszyć się zdrowiem i dobrym samopoczuciem.

O czym należy pamiętać?!
1. Najlepiej wykonywać ćwiczenia pod okiem specjalisty. Tylko on pokaże Wam jak prawidłowo je wykonać. Skoryguje też wasze błędy. Nie umiejętna prowadzona gimnastyka może wam zaszkodzić. Jednak jak opanujecie podstawy można już dalej ćwiczyć w domu.
2. Plecy powinny przez cały czas być wyprostowane.
3. Łokcie należy trzymać jak najniżej.
4. Palce, nadgarstki, ramiona i barki powinny być maksymalnie rozluźnione.
5. Ponieważ tai chi jest technika walki, podczas treningu warto wyobrażać sobie przeciwnika.
____

Naukę tai chi rozpoczyna się od wzmocnienia i rozciągnięcia mięśni. Polega to na tym, że ćwiczący przez kilka minut pozostajemy w bezruchu. Po pewnym czasie nauczyciel wprowadza pojedyncze postawy, fragmenty układów i całe sekwencję, które nazywa się formami. Gdy ćwiczący opanują już formy, pracują nad koordynacją oddechu z ruchem.

Dla kogo?!
- Gimnastyka przynosi ulgę chorym na reumatyzm, artretyzm i osteoporozę.
- pewne zestawy ćwiczeń stosuje się w rehabilitacji po urazach oraz u osób poruszających się na wózkach inwalidzkich i u osób ze stresem.

Matta ne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz